Sakupljanje komunalnog otpada

Sakupljanje komunalnog otpada propisano je Zakonom o gospodarenju otpadom (NN 84/21 i 142/23 - Odluka USRH).

Komunalni otpad je miješani komunalni otpad i odvojeno sakupljeni otpad iz kućanstava, uključujući papir i karton, staklo, metal, plastiku, biootpad, drvo, tekstil, ambalažu, otpadnu električnu i elektroničku opremu, otpadne baterije i akumulatore te glomazni otpad, uključujući madrace i namještaj te miješani komunalni otpad i odvojeno sakupljeni otpad iz drugih izvora, ako je taj otpad sličan po prirodi i sastavu otpadu iz kućanstva, ali ne uključuje otpad iz proizvodnje, poljoprivrede, šumarstva, ribarstva i akvakulture, septičkih jama i kanalizacije i uređaja za obradu otpadnih voda, uključujući kanalizacijski mulj, otpadna vozila i građevni otpad, pri čemu se ovom definicijom ne dovodi u pitanje raspodjela odgovornosti za gospodarenje otpadom između javnih i privatnih subjekata.
 
Miješani komunalni otpad je otpad iz kućanstva i otpad iz drugih izvora koji je po svojstvima i sastavu sličan otpadu iz kućanstava, te je u Katalogu otpada označen kao 20 03 01.
 
Opasni komunalni otpad je opasni otpad iz podgrupe 20 01 i 15 01 Kataloga otpada koji uobičajeno nastaje u kućanstvu te opasni otpad koji je po svojstvima, sastavu i količini usporediv s opasnim otpadom koji uobičajeno nastaje u kućanstvu pri čemu se opasnim komunalnim otpadom smatra sve dok se nalazi kod proizvođača tog otpada.
 
Reciklabilni komunalni otpad je otpadni papir i karton, otpadna plastika, otpadni metal i otpadno staklo, uključujući otpadnu ambalažu, iz kućanstva koji su komunalni otpad.
 
Reciklažno dvorište je nadzirani ograđeni prostor namijenjen odvojenom prikupljanju i privremenom skladištenju manjih količina opasnog komunalnog otpada, reciklabilnog komunalnog otpada i drugih propisanih vrsta otpada.
Ciljevi za komunalni otpad:
Ciljevi gospodarenja otpadom propisuju se radi poticanja prelaska na gospodarstvo koje je u većoj mjeri kružno i u kojem se što dulje zadržava vrijednost proizvoda, materijala i resursa, a stvaranje otpada se svodi na najmanju moguću mjeru. U svrhu doprinosa kružnom gospodarstvu, Republika Hrvatska treba ostvariti sljedeće ciljeve:
  • najmanje 50% ukupne mase otpada proizvedenog u kućanstvima i otpada iz drugih izvora čiji tokovi otpada su slični toku otpada iz kućanstva, uključujući barem papir, metal, plastiku i staklo, mora se oporabiti recikliranjem i pripremom za ponovnu uporabu
  • najmanje 55% mase komunalnog otpada mora se oporabiti recikliranjem i pripremom za ponovnu uporabu do 2025. godine
  • najmanje 60% mase komunalnog otpada mora se oporabiti recikliranjem i pripremom za ponovnu uporabu do 2030. godine i
  • najmanje 65% mase komunalnog otpada mora se oporabiti recikliranjem i pripremom za ponovnu uporabu do 2035. godine.
  • najveća dopuštena masa biorazgradivog komunalnog otpada čije odlaganje u kalendarskoj godini se može dopustiti svim dozvolama za gospodarenje otpadom u Republici Hrvatskoj je 264.661 tona, što je 35% mase biorazgradivog komunalnog otpada proizvedenog u 1997. godini
  • količina komunalnog otpada odloženog na odlagališta otpada može biti najviše 10% mase ukupno proizvedenog komunalnog otpada do 2035. godine.
 
Godišnja izvješća o komunalnom otpadu dostupna su na poveznici.

Javna usluga sakupljanja komunalnog otpada

Javna usluga sakupljanja komunalnog otpada podrazumijeva prikupljanje komunalnog otpada na području pružanja javne usluge putem spremnika od pojedinog korisnika i prijevoz i predaju tog otpada ovlaštenoj osobi za obradu takvoga otpada.
Javna usluga je usluga od općeg interesa.
Javna usluga uključuje sljedeće usluge:
  1. uslugu prikupljanja na lokaciji obračunskog mjesta korisnika usluge:
    1. miješanog komunalnog otpada
    2. biootpada
    3. reciklabilnog komunalnog otpada i
    4. glomaznog otpada jednom godišnje te
  2. uslugu preuzimanja otpada u reciklažnom dvorištu
  3. uslugu prijevoza i predaje otpada ovlaštenoj osobi.
Jedinica lokalne samouprave odnosno Grad Zagreb dužni su na svom području osigurati obavljanje javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na kvalitetan, postojan i ekonomski učinkovit način, izbjegavajući neopravdano visoke troškove, u skladu s načelima održivog razvoja, zaštite okoliša, osiguravajući pri tom javnost rada kako bi se osiguralo odvojeno sakupljanje miješanog komunalnog otpada iz kućanstava i drugih izvora, biootpada iz kućanstava, reciklabilnog komunalnog otpada, opasnog komunalnog otpada i glomaznog otpada iz kućanstava.
Javnu uslugu pruža davatelj javne usluge sakupljanja komunalnog otpada.

Obaveze Predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave odnosno Grada Zagreba

Odluka o načinu pružanja javne usluge
Predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave donosi Odluku o načinu pružanja javne usluge koja sadrži:
  1. kriterije obračuna količine miješanog komunalnog otpada
  2. standardne veličine i druga bitna svojstva spremnika za sakupljanje otpada
  3. najmanju učestalost odvoza otpada prema područjima
  4. obračunska razdoblja kroz kalendarsku godinu
  5. područje pružanja javne usluge
  6. iznos cijene obvezne minimalne javne usluge s obrazloženjem načina na koji je određena
  7. odredbe o načinu podnošenja prigovora i postupanju po prigovoru građana na neugodu uzrokovanu sustavom sakupljanja komunalnog otpada
  8. odredbe o načinu pojedinačnog korištenje javne usluge
  9. odredbe o načinu korištenja zajedničkog spremnika
  10. odredbe o prihvatljivom dokazu izvršenja javne usluge za pojedinog korisnika usluge
  11. način određivanja udjela korisnika usluge u slučaju kad su korisnici usluge kućanstva i pravne osobe ili fizičke osobe - obrtnici i koriste zajednički spremnik, a nije postignut sporazum o njihovim udjelima
  12. odredbe o ugovornoj kazni i
  13. opće uvjete ugovora s korisnicima.
Prije donošenja Odluke provodi se prethodno savjetovanje s zainteresiranom javnošću u trajanju od najmanje 30 dana.
Kad je  Odluka donesena predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave odnosno Grada Zagreba dužno ju je objaviti u službenom glasilu i na mrežnim stranicama jedinice lokalne samouprave u roku od 15 dana od donošenja.
 
Odluka o dodjeli obavljanja javne usluge
Predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave odnosno Grada Zagreba donosi odluku o dodjeli obavljanja javne usluge i koncesije za javnu uslugu za područje pružanja javne usluge.
 
 
Obaveze Izvršnog tijela jedinice lokalne samouprave odnosno Grada Zagreba
Izvršno tijelo jedinice lokalne samouprave odnosno Grada Zagreba daje suglasnost na cjenik usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada Davatelja javne usluge.
Prije nego je dana suglasnost na prijedlog cjenika odnosno prijedlog izmjene cjenika, provjeriti da je prijedlog cjenika u skladu sa Zakonom te da predložene cijene potiču korisnika usluge da odvojeno predaje biootpad, reciklabilni komunalni otpad, glomazni otpad i opasni komunalni otpad od miješanog komunalnog otpada te da, kad je to primjenjivo, kompostira biootpad, te se o provjerenom očitovati.
 
Tko je Davatelj javne usluge?
Javnu uslugu pruža davatelj javne usluge sakupljanja komunalnog otpada koji je:
  • trgovačko društvo, koje osniva jedna ili više jedinica lokalne samouprave i u kojem većinski dio dionica odnosno udjela čine dionice odnosno udjeli jedne ili nekoliko jedinica lokalne samouprave, temeljem odluke predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave o dodjeli obavljanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada ili
  • pravna ili fizička osoba - obrtnik temeljem koncesije dodijeljene odlukom predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave.
 
Obaveze Davatelja javne usluge
Davatelj usluge dužan je:
  • donijeti Cjenik javne usluge
  • gospodariti s odvojeno sakupljenim komunalnim otpadom, uključujući preuzimanje i prijevoz tog otpada, sukladno redu prvenstva gospodarenja otpadom i način na koji ne dovodi do miješanja odvojeno sakupljenog komunalnog otpada s drugom vrstom otpada ili otpadom koji ima drukčija svojstva.
  • pružati javnu uslugu u skladu sa Zakonom i Odlukom o načinu pružanja javne usluge koju donosi Predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave
  • snositi sve troškove gospodarenja prikupljenim otpadom, osim troškova postupanja s reciklabilnim komunalnim otpadom koji se sastoji pretežito od otpadne ambalaže.
  • osigurati korisniku usluge spremnike za primopredaju komunalnog otpada
  • preuzeti sadržaj spremnika od korisnika usluge i to odvojeno miješani komunalni otpad, biootpad, reciklabilni komunalni otpad i glomazni otpad
  • osigurati provjeru da otpad sadržan u spremniku prilikom primopredaje odgovara vrsti otpada čija se primopredaja obavlja
  • osigurati uvjete kojima se ostvaruje pojedinačno korištenje javne usluge neovisno o broju korisnika usluge koji koriste zajednički spremnik
  • predati sakupljeni reciklabilni komunalni otpad osobi koju odredi Fond
  • voditi propisane evidencije propisane člankom 82. ovoga Zakona
  • na spremniku održavati natpis
  • osigurati sigurnost, redovitost i kvalitetu javne usluge
  • predati miješani komunalni otpad u centar za gospodarenje otpadom sukladno Planu gospodarenja otpadom Republike Hrvatske i
  • obračunati cijenu javne usluge na propisani način
  • na računu za javnu uslugu navesti sve elemente temeljem kojih je izvršio obračun cijene javne usluge, uključivo i porez na dodanu vrijednost određen sukladno posebnom propisu kojim se uređuje porez na dodanu vrijednost.
 
Tko je Korisnik javne usluge?
Korisnik javne usluge na području pružanja usluge  je vlasnik nekretnine odnosno vlasnik posebnog dijela nekretnine i korisnik nekretnine odnosno posebnog dijela nekretnine kada je vlasnik nekretnine odnosno posebnog dijela nekretnine obvezu plaćanja ugovorom prenio na tog korisnika i o tome obavijestio davatelja usluge ili stvarni korisnik nekretnine.
Korisnici javne usluge ovisno o načinu korištenja nekretnine, trajno ili povremeno, u svrhu stanovanja (vlasnici stanova, kuća, nekretnina za odmor) ili u svrhu obavljanja djelatnosti ili druge svrhe, razvrstavaju se u kategoriju:
1. korisnika kućanstvo ili
2. korisnika koji nije kućanstvo (drugi izvori komunalnog otpada).
Korisnik javne usluge koji nije razvrstan u kategoriju kućanstvo je onaj koji nekretninu koristi u svrhu obavljanja djelatnosti, što uključuje i iznajmljivače koji kao fizičke osobe pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu sukladno zakonu kojim se uređuje ugostiteljska djelatnost.
 
Obaveze Korisnika javne usluge
Korisnik usluge je dužan:
  • koristiti javnu uslugu na području na kojem se nalazi nekretnina korisnika usluge na način da proizvedeni komunalni otpad predaje putem zaduženog spremnika
  • omogućiti davatelju usluge pristup spremniku na mjestu primopredaje otpada kad to mjesto nije na javnoj površini
  • postupati s otpadom na obračunskom mjestu korisnika usluge na način koji ne dovodi u opasnost ljudsko zdravlje i ne dovodi do rasipanja otpada oko spremnika i ne uzrokuje pojavu neugode drugoj osobi zbog mirisa otpada
  • odgovarati za postupanje s otpadom i spremnikom na obračunskom mjestu korisnika usluge, te kad više korisnika koristi zajednički spremnik zajedno s ostalim korisnicima usluge na istom obračunskom mjestu odgovarati za obveze nastale zajedničkim korištenjem spremnika
  • platiti davatelju usluge iznos cijene javne usluge za obračunsko mjesto i obračunsko razdoblje, osim za obračunsko mjesto na kojem je nekretnina koja se trajno ne koristi
  • predati opasni komunalni otpad u reciklažno dvorište ili mobilno reciklažno dvorište odnosno postupiti s istim u skladu s propisom kojim se uređuje gospodarenje posebnom kategorijom otpada, osim korisnika koji nije kućanstvo
  • predati odvojeno miješani komunalni otpad, reciklabilni komunalni otpad, opasni komunalni otpad i glomazni otpad
  • predati odvojeno biootpad ili kompostirati biootpad na mjestu nastanka
  • dostaviti davatelju usluge ispunjenu Izjavu o načinu korištenja javne usluge
  • omogućiti davatelju javne usluge označivanje spremnika odgovarajućim natpisom i oznakom.
 
Cijena javne usluge i troškovi pružanja javne usluge
Cijenu javne usluge plaća Korisnik javne usluge Davatelju javne usluge radi pokrića troškova pružanja javne usluge.
Strukturu cijene javne usluge čini:
  1. cijena obvezne minimalne javne usluge (iznos je određen je u Odluci o načinu pružanja javne usluge koju donosi Predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave) i
  2. cijena za količinu predanog miješanog komunalnog otpada
Obvezna minimalna javna usluga je iznos koji se osigurava radi ekonomski održivog poslovanja te sigurnosti, redovitosti i kvalitete pružanja javne usluge, kako bi sustav sakupljanja komunalnog otpada mogao ispuniti svoju svrhu.
Kriterij za obračuna cijene za količinu predanog miješanog komunalnog otpada određuje se Odlukom o načinu pružanja javne usluge koju donosi Predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave odnosno Grada Zagreba, a može biti:
  1. masa predanog miješanog komunalnog otpada u obračunskom razdoblju izražena u kilogramima ili
  2. volumen spremnika miješanog komunalnog otpada izražen u litrama i broj pražnjenja spremnika u obračunskom razdoblju.
Davatelj usluge dužan je iz prihoda od naplate cijene javne usluge financirati samo troškove čija svrha je pružanje javne usluge uključujući sljedeće:
  1. troškove nabave i održavanja opreme za prikupljanje otpada
  2. troškove prijevoza otpada
  3. troškove obrade miješanog komunalnog otpada i biootpada
  4. troškove koji su nastali radom reciklažnog dvorišta i mobilnog reciklažnog dvorišta zaprimanjem bez naknade otpada nastalog u kućanstvu na području jedinice lokalne samouprave za koje je uspostavljeno reciklažno dvorište
  5. troškove prijevoza i obrade glomaznog otpada koji se prikuplja u okviru javne usluge i
  6. troškove vođenja propisanih evidencija i izvješćivanja u svezi s javnom uslugom.

Odvojeno sakupljanje komunalnog otpada

Izvršno tijelo jedinice lokalne samouprave odnosno Grada Zagreba dužno je osigurati odvojeno prikupljanje otpadnog papira i kartona, stakla, metala, plastike, biootpada, drva, tekstila, ambalaže, električne i elektroničke opreme, baterija i akumulatora i glomaznog otpada, uključujući otpadne madrace i namještaj na način da osigura funkcioniranje jednog ili više reciklažnih dvorišta odnosno mobilne jedinice na svom području te uslugu prijevoza glomaznog komunalnog otpada na zahtjev korisnika usluge.
Kako bi se osigurala dostupnost usluge odvojenog sakupljanja opasnog komunalnog otpada i drugog komunalnog otpada, izvršno tijelo jedinice lokalne samouprave odnosno Grada Zagreba dužno je:
  • na području jedinice lokalne samouprave u kojoj ima 3000 stanovnika ili manje, a u kojoj se ne nalazi reciklažno dvorište, osigurati dostupnost mobilnog reciklažnog dvorišta
  • na području jedinice lokalne samouprave u kojoj ima više od 3000 stanovnika, osigurati najmanje jedno reciklažno dvorište ili mobilno reciklažno dvorište te još po jedno reciklažno dvorište na svakih idućih 25.000 stanovnika
  • na području jedinice lokalne samouprave u kojoj ima više od 100.000 stanovnika, osigurati najmanje četiri reciklažna dvorišta te još po jedno na svakih idućih 30.000 stanovnika i
  • na području naselja u kojem se ne nalazi reciklažno dvorište i na području svakog mjesnog odbora Grada Zagreba, osigurati dostupnost mobilnog reciklažnog dvorišta najmanje jednom svakih devedeset dana.
Izvršno tijelo Grada Zagreba dužno je osigurati funkcioniranje barem jednog reciklažnog dvorišta u svakoj gradskoj četvrti.
Više jedinica lokalne samouprave mogu sporazumno zajednički osigurati dostupnost mobilnog reciklažnog dvorišta.
Kako bi se osiguralo pristupačno korištenje reciklažnog dvorišta stanovnicima određenoga područja, reciklažno dvorište se mora nalaziti unutar područja jedinice lokalne samouprave za koje je uspostavljeno, a mobilno reciklažno dvorište mora se nalaziti na javnoj površini ili na površini dostupnoj s javne površine u naselju.
Kako bi se osigurala obrada opasnoga otpada i spriječilo onečišćenje ostalih tokova komunalnog otpada, posjednik otpada iz kućanstva dužan je opasni komunalni otpad predati u reciklažno dvorište. ili u sustav gospodarenja posebnom kategorijom otpada kad je opasni komunalni otpad ujedno i otpad koji spada u posebnu kategoriju otpada.

 Glomazni otpad

Davatelj usluge dužan je:

  • u okviru javne usluge najmanje jednom u kalendarskoj godini preuzeti glomazni otpad od korisnika usluge koji je kućanstvo na obračunskom mjestu korisnika usluge bez naknade.
  • na zahtjev korisnika usluge koji je kućanstvo osigurati preuzimanje glomaznog otpada od korisnika usluge na obračunskom mjestu korisnika usluge, pri čemu je korisnik usluge dužan platiti cijenu prijevoza i obrade tog otpada.
  • preuzeti glomazni otpad od korisnika usluge na obračunskom mjestu korisnika usluge koji je kućanstvo u što kraćem roku koji zajednički određuju korisnik usluge i davatelj usluge.
Zabranjeno je glomazni otpad odbacivati i sakupljati na javnoj površini, osim putem spremnika.
 
Neiscrpni popis tvari i predmeta koje se smatraju glomaznim otpadom:
 
KUPAONSKA OPREMA kada (plastična, fiberstaklena, metalna i sl.), tuš kada, sauna, kada za djecu, kupaonski ormar i police, zavjesa ili pregrada za tuš ili kadu, nosač zavjese (karniša), umivaonik, toalet i bide (školjka i daska), slavina za vodu, nosač tuša, crijevo za tuš, stalak za ručnike, ogledalo i slično
OPREMA ZA DJECU krevet za dijete, stolica i hodalica za dijete, veće igračke, dječja kolica, auto sjedalica za dijete i slično
PODNE OBLOGE tepih, laminat, linoleum, parket, krzno i slično
NAMJEŠTAJ ormar, komoda, ladičar, vitrina, noćni ormarić, polica (npr. ugradbena, samostojeća, zidna i sl.), stol (npr. radni, za računalo, kuhinjski, za blagovaonu, toaletni i sl.), stolac, klupa, barska stolica, zidni/stolni sat većih dimenzija, daska za uzglavlje kreveta, stalak (stolni, zidni za npr. tv/hi-fi), fotelja, naslonjač, krevet, tabure, madrac, nadmadrac, podnica kreveta, okvir za sliku ili ukrasni predmeti većih dimenzija, prozorske zaštitne rešetke i grilje, sobne pregrade i slično
KUHINJSKA OPREMA kuhinjski elementi (ugradbeni, samostojeći i dr.), sudoper, radna površina, šank i slično
VRTNA OPREMA ograda i vrata, vrtni namještaj, vrtni alat, strojevi za vrt (tačke, kosilica i sl.), sjenica za vrt (rastavljena na dijelove dimenzija pogodnih za prijevoz), drvo (izrezano na dimenzije pogodne za prijevoz), posuda (za npr. cvijeće) i postolje/nosač većih dimenzija, vrtni ukrasi većih dimenzija, vrtna klupa, crijevo za vodu, oprema za razvođenje vode te posude za zalijevanje bilja, ljuljačka, trampolin, klackalica, suncobran i stalak za suncobran, sklopivi bazen, roštilj i slično
OSTALO rolete, žaluzine, tende, ljestve, samostojeće stepenice, zavjese,  nosači zavjesa, vrata (npr. sobna, ulazna i dr.), staklo (okno), prozor, prozorski okvir, invalidska kolica, dekorativni predmeti većih dimenzija, oprema za kućne ljubimce većih dimenzija (akvarij, žičani kavez, kućica za psa, grebalice za mačke i sl.), sprave za vježbanje i veća oprema za sport i rekreaciju (bicikl, daska za jedrenje/jahanje na valovima, kajak, kanu, pedalina i sl.), radijator, kante i posude većih dimenzija, tapete, daska za glačanje, okvir/stalak za sušenje rublja i slično
 
 

Reciklažno dvorište

Osoba koja upravlja reciklažnim dvorištem dužna je:

  • bez naknade zaprimiti opasni komunalni otpad, otpadni papir, drvo, metal, staklo, plastiku, tekstil i krupni (glomazni) otpad koji je nastao kod korisnika usluge razvrstanog u kategoriju kućanstvo na odgovarajućem području jedinice lokalne samouprave za koje je uspostavljeno to reciklažno dvorište
  • voditi evidenciju o zaprimljenom komunalnim otpadom na propisan način
  • odvojeno skladištiti otpad u odgovarajućim spremnicima i
  • preuzimati i predavati otpad na propisani način
  • zatražiti na uvid osobni identifikacijski dokument od osobe koja predaje otpad radi ostvarenja prava
Osoba koja upravlja reciklažnim dvorištem može zaprimati i otpad koji nije nastao na odgovarajućem području jedinice lokalne samouprave za koje je uspostavljeno to reciklažno dvorište kao i otpad koji nije nastao u kućanstvu ako osoba koja predaje otpad snosi sve troškove gospodarenja tim otpadom.

Osoba koja upravlja reciklažnim dvorištem dužna je zaprimati sljedeće vrste otpada:

opis otpada ključni broj naziv otpada
opasni komunalni otpad
 
15 01 10* ambalaža koja sadrži ostatke opasnih tvari ili je onečišćena opasnim tvarima
15 01 11* metalna ambalaža koja sadrži opasne krute porozne materijale (npr. azbest), uključujući prazne spremnike pod tlakom
16 05 04* plinovi u posudama pod tlakom (uključujući halone) koji sadrže opasne tvari
20 01 13* otapala
20 01 14* kiseline
20 01 15* lužine
20 01 17* fotografske kemikalije
20 01 19* pesticidi
20 01 21* fluorescentne cijevi i ostali otpad koji sadrži živu
20 01 23* odbačena oprema koja sadrži klorofluorougljike
20 01 26* ulja i masti koji nisu navedeni pod 20 01 25*
20 01 27* boje, tinte, ljepila i smole, koje sadrže opasne tvari
20 01 29* detergenti koji sadrže opasne tvari
20 01 31* citotoksici i citostatici
20 01 33* baterije i akumulatori obuhvaćeni pod 16 06 01*, 16 06 02* ili 16 06 03* i nesortirane baterije i akumulatori koji sadrže te baterije
20 01 35* odbačena električna i elektronička oprema koja nije navedena pod 20 01 21* i 20 01 23*, koja sadrži opasne komponente
20 01 37* drvo koje sadrži opasne tvari
otpadni papir 15 01 01 papirna i kartonska ambalaža
20 01 01 papir i karton
otpadni metal 15 01 04 metalna ambalaža
20 01 40 metali
otpadno staklo 15 01 07 staklena ambalaža
20 01 02 staklo
otpadna plastika 15 01 02 plastična ambalaža
20 01 39 plastika
otpadni tekstil 20 01 10 odjeća
20 01 11 tekstil
glomazni otpad 20 03 07 glomazni otpad
jestiva ulja i masti 20 01 25 jestiva ulja i masti
boje 20 01 28 boje, tinte, ljepila i smole, koje nisu navedene pod 20 01 27*
deterdženti 20 01 30 deterdženti koji nisu navedeni pod 20 01 29*
lijekovi 20 01 32 lijekovi koji nisu navedeni pod 20 01 31*
baterije i akumulatori 20 01 34 baterije i akumulatori, koji nisu navedeni pod 20 01 33*
električna i elektronička oprema 20 01 36 odbačena električna i elektronička oprema, koja nije navedena pod 20 01 21*, 20 01 23* i 20 01 35*
građevni otpad iz kućanstva 1) 17 01 01 beton
17 01 02 cigle
17 01 03 crijep/pločice i keramika
17 01 07 mješavine betona, cigle, crijepa/pločica i keramike koje nisu navedene pod 17 01 06*
17 04 11 kabelski vodiči koji nisu navedeni pod 17 04 10*
17 06 01* izolacijski materijali koji sadrže azbest
17 06 03* ostali izolacijski materijali, koji se sastoje ili sadrže opasne tvari
17 06 04 izolacijski materijali koji nisu navedeni pod 17 06 01* i 17 06 03*
17 06 05* građevinski materijali koji sadrže azbest
17 08 01* građevinski materijali na bazi gipsa onečišćeni opasnim tvarima
17 08 02 građevinski materijali na bazi gipsa koji nisu navedeni pod 17 08 01*
termometri 2) 16 03 03* anorganski otpad koji sadrži opasne tvari
ostalo 08 03 17* otpadni tiskarski toneri koji sadrže opasne tvari
08 03 18 otpadni tiskarski toneri koji nisu navedeni pod 08 03 17*
15 01 05 višeslojna (kompozitna) ambalaža
16 01 03 otpadne gume
18 01 01 oštri predmeti (osim 18 01 03*)
1) odnosi se samo na građevni otpad koji nastaje održavanjem i manjim popravcima vlastite nekretnine koje obavlja korisnik usluge u količini ne većoj od 200 kg u šest uzastopnih mjeseci.
2) odnosi se samo na termometre (toplomjere) koji sadrže živu